יום שני, 6 בפברואר 2012

סיכום הרצאה "דטרמינזם טכנולוגי" - אחמד ספדי

הרצאה מקצועית ומעניינת מאוד מהמורה שלי לשעבר פרופ' יורם עשת....
בהרצאה מוצג את תפקידה הדרמטי של הטכנולוגיה על האוריינות הנדרשת לאותה תקופה, והאוריינות הנלמדת באותה תקופה מוכתבת ע"י הטכנולוגיה ששולטת באותה תקופה.
בעבורי היה מאוד מעניין ההקשר של האוריינות  הנדרשת להתמודדות עם הזרם הנוכחי לבין הטכנולוגיה השולטת ומסתבר שבאמת אנו לומדים אותה  אוריינות נדרשת ללמידה ולקריאה וכו... בהתאם לכלים הטכנולוגיה שבה מספקים לנו את החומר הלימודי.
המרצה העלה מספר שאלות חשובות :
האם הטכנולוגיה יוצרת הגדרות ומושגים חדשים לאינטראקציה החברתית ולקשרים הבינאישים ?
האם הטכנולוגיה מפתחת אצלנו הרגלי למידה וחשיבה שונים, ואם כן לחיוב או לשלילה ?

לסיכום ההתפתחות הטכנולוגית גורמת להיעלמותה של אוריינות נהוגה ואותם אלמנטים טכנולוגים יכולים לגרום להחזרתה באופנים שונים...

ללא ספק שהשפעתה של הטכנולוגיה על חיינו בעיצומה בימים אלו לכן אנו מחויבים להיות מוכשרים מספיק להיות צרכנים טכנולוגים נבונים הדבר שמשמעו:
להשתמש בטכנולוגיה ככלי המפתח חשיבה ויצירתיות ולא ההפך שמספק לי הכל מוכן.
למנוע את הטכנולוגיה לחדור אלינו למקומות שהיא עלולה לקלקל.

תגובה 1:

  1. היי אחמד,
    אני חושב שהנושא העיקרי בהרצאה הוא השפעת הטכנולוגיה על האוריינות והמחזוריות הקשורה לכך. בעיני השאלה העיקרית מבחינתנו היא "לתרגם" את התובנה הזו, שהטכנולוגיה יוצרת סוגי אוריינות חדשים לעשייה החינוכית. רוב המשימות הלימודיות שאנחנו נותנים לתלמידים מטמיעות אוריינות של קריאה וכתיבה ליניאריים. אין בבתיה"ס שלנו לגיטימציה לסוגי אוריינות אחרים, כמו "ציוצים", כתב תמונות, היפרטקסט וכו'.

    השבמחק